poniedziałek, 11 stycznia 2016

Ciasto czekoladowo dyniowe

Ciasto wilgotne, mięciutkie z korzenną nutą i pachnące pomarańczą. Szukałam ciasta czekoladowego i znalazłam na blogu zufikowo, a że mam zapasy zamrożonego puree z dyni postanowiłam wypróbować przepis. Jestem zadowolona z ciasta, polecam.








Składniki: (forma 21x21)

  • 200 g puree z dyni
  • 3/4 szklanki cukru
  • skórka z 1 pomarańczy
  • 1 cukier waniliowy
  • 3 jajka
  • 180 g masła
  • 1 1/3 szklanki mąki tortowej
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 3 łyżki ciemnego kakao
  • szczypta soli
  • 1/2 łyżeczki cynamonu
  • 1/2 łyżeczki kardamonu
Roztapiamy masło, odłożyć 4 łyżki cukru do ubicia białek a resztę dodać do masła i mieszając podgrzewać, aż do całkowitego rozpuszczenia cukru. Po lekkim przestudzeniu dodać puree z dyni, żółtka i skórkę otartą z pomarańczy, dobrze wymieszać. Mąkę przesiać z proszkiem do pieczenia, kakao i przyprawami. Partiami dodawać mąkę do masy dyniowej i miksować na najniższych obrotach. Białka ubijamy ze szczyptą soli na sztywno. pod koniec dodajemy pozostawione 4 łyżki cukru i ubijamy, aż powstanie lekka beza. Ubite białka dodajemy po łyżce do masy kakaowej i lekko mieszamy. Ciasto przełożyć do wysmarowanej tłuszczem i wysypanej formy lub wyłożonej pergaminem. Piec 30-40 min w temp. 180 stopni. Ostudzone można polać polewą czekoladową.






Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...