niedziela, 24 stycznia 2016

Ciasto kanapka jabłkowa

Przepis znalazłam na stronie "prześlij przepis" i spodobał mi się, ale muszę przyznać, że się trochę rozczarowałam. Ciasto wyszło mi zakalcowate (a dawno nie miałam już zakalca), a masa jak dla mnie trochę za mało słodka. Ciasto bardzo ładnie się kroi i ładnie wygląda. Kiedyś skuszę się jeszcze raz zrobić to ciast, ale na pewno więcej osłodzę. Może następnym razem nie wyjdzie mi zakalec (może coś zrobiłam nie tak, albo to nie był mój dzień). Tak sobie myślę, że może wyszło mi za mało słodkie bo używałam innej marki serków niż podano w oryginale. Miałam nie publikować tego posta ze względu na tego zakalca, ale przecież nie zawsze wszystko wychodzi idealnie. Ciasta już nie ma, a ja dzielę się swoimi spostrzeżeniami dla tych co się skuszą na to ciasto. Ogólnie mówiąc ciasto było dobre. Przepis podaje oryginalny.






Składniki: Blacha 25x40
Ciasto: 

  • 400 g kefiru
  • 260 g mąki 
  • 130 g cukru
  • 2/3 szklanki oleju
  • 1 jajko
  • 2 łyżki kakao
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
Masa serowa:
  • 600 g serka homogenizowanego o smaku prażonych jabłek np. Danio
  • 330 ml śmietanki 30%
  • 5 łyżek cukru pudru
  • 1/2 szklanki wody
  • 8 łyżeczek żelatyny
Masa jabłkowa:


  • 1 litrowy słoik prażonych jabłek
  • 5-6 łyżek cukru pudru
  • 1/2 szklanki wody
  • 5 łyżeczek żelatyny
  • 2 opakowania cukru waniliowego
Jajko roztrzepać, dodać cukier i kefir. Mąkę przesiać z proszkiem do pieczenia i kakao. Wymieszać na jednolitą masę. Na koniec dodać olej i wymieszać. Ciasto podzielić na dwie części i piec osobno w blaszkach wyłożonych papierem do pieczenia. Piec około 10 minut w temp. 180 stopni, do suchego patyczka. Ostudzić.

Żelatynę na masę serową namoczyć w 1/4 szklanki zimnej wody, następnie wlać 1/4 szklanki wrzącej wody i ostudzić. Śmietanę ubić na sztywno, dodać cukier puder a następnie cały czas miksując dodawać po łyżce serka. Na koniec ubijania dodać powoli chłodną żelatynę. Całą masę wyłożyć na ciasto i przykryć drugim ciastem.

Żelatynę na masę jabłkową namoczyć w 1/4 szklanki zimnej wody, następnie zalać 1/4 szklanki wrzącej wody, dobrze wymieszać i ostudzić. Jabłka połączyć z cukrami i żelatyną. Dobrze zmiksować, wyłożyć na wierzch ciasta. Wstawić do lodówki do czasu stężenia.












Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...