poniedziałek, 13 listopada 2017

Potrawka z cukinią i brukselką

Potrzebowałam na szybko zrobić obiad, więc wykorzystałam te produkty, które miałam w lodówce i powstała oto taka potrawka. Podałam do tego ugotowany ryż na sypko.



 
  


Składniki:
  • 1 filet z kurczaka
  • 2 małe cukinie
  • 1 cebula
  • kawałek pora
  • 3-4 łyżki oleju rzepakowego (użyłam Oleju Wielkopolskiego  )
  • 150-200 g brukselki
  • 1-2 łyżki śmietany 18%
  • 1 łyżka przyprawa do gyrosa
  • słodka papryka
  • zioła prowansalskie
  • bulion lub ewentualnie woda
  • sos sojowy
  • sól, pieprz
  • natka pietruszki

Filet z kurczaka oczyścić z błonek, pokroić na kawałki i wymieszać z przyprawą do gyrosa. Cebulę obrać i pokroić w drobną kostkę, pora również pokroić drobno. Cukinię pokroić w kostkę. Na rozgrzanym oleju podsmażyć pokrojone mięso na rumiano. Następnie dodać cebulę i pora i chwilę razem podsmażać, kiedy cebula się zeszkli dodać przygotowaną cukinię. Dodać troszkę bulionu lub wody i razem chwilę dusić. Brukselkę obrać i gotować w osolonym wrzątku około 5-7 minut. Ugotowaną brukselkę dodać do potrawki i jeszcze około 5 minut razem dusić. Doprawić solą, pieprzem, sosem sojowym, słodką papryką i ziołami prowansalskimi. Dodać śmietanę i natkę pietruszki. Można podawać z ryżem, kaszą lub po prostu z chlebem.





  



Wykorzystałam #OlejWielkopolski , który można stosować do wielu potraw, a dzięki #OlejKonwenanse gotowanie będzie jeszcze fajniejsze.

Życzę Smacznego!


Zapraszam do polubienia mojego bloga. 







#OLEJKONWENANSE z Olejem Wielkopolskim

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...