poniedziałek, 11 kwietnia 2016

Orzechowiec z masłem orzechowym

Ciasto bardzo smaczne, nie za słodkie, bardzo dobrze się kroi i ładnie wygląda na talerzu. Na przepis natknęłam się przypadkiem i postanowiłam go wypróbować, ponieważ ja zawsze robiłam orzechowca z masą kajmakową, która jest bardziej słodka. W przepisie nie było podane ile miodu, więc dałam trzy łyżki, tak jak do swojego orzechowca. Placki miodowe wyszły mi miękkie co mnie zaskoczyło, ponieważ ciasto miodowe zazwyczaj wychodzi twardsze. Kolor ciasta różnił się z oryginałem, może autorka dodała coś jeszcze, ale nie było tego w przepisie. Ogólnie jestem zadowolona z ciasta.









Składniki: (blacha 25x35)
Ciasto:

  • 500 g mąki
  • 200 g cukru
  • 3 jaja
  • 200 g masła
  • 1 i 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2 łyżki mleka
  • 3 łyżki miodu
Masa:
  • 100 g masła
  • 2 budynie śmietankowe
  • 2 i 1/2 szklanki mleka
  • 3 łyżki cukru pudru
Masa orzechowa:
  • 350 g orzechów włoskich
  • 2 łyżki cukru
  • 100 g masła
  • 2 łyżki miodu
Dodatkowo:
  • 300 g masła orzechowego
  • 1/4 szklanki wystudzonej herbaty


Mąkę przesiać z proszkiem, dodać pokrojone zimne masło. W mleku rozpuszczamy miód, cukier, wbijamy jajka, mieszankę dodajemy do mąki, szybko zagnieść ciasto. Wstawić do lodówki na godzinę. Po tym czasie ciasto podzielić na dwie części, rozwałkować. Piec kolejno w temp. 200 stopni przez 15 minut. W garnku rozgrzać masło, miód, cukier, gdy składniki się połączą dodać posiekane orzech i jeszcze chwilę podgrzewać. Wystudzoną masę rozłożyć na jednym blacie ciasta. Ugotować budyń w 2 i 1/2 szklanki mleka, ostudzić. Do zimnego budyniu dodać masło i cukier, a następnie miksować na najwyższych obrotach na puszystą i jednolitą masę. Dolny blat nasączyć herbatą, a potem rozsmarować masło orzechowe. Następnie rozsmarować masę budyniową i przykryć ciastem z warstwą orzechów. 







Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...