czwartek, 13 kwietnia 2017

Keks na białkach

Bardzo lubię keks, chociaż na białkach robiłam pierwszy raz i muszę przyznać, że wyszedł delikatnie wilgotny i smaczny mimo, że trochę za długo piekłam. Ja dodałam dużo śliwek suszonych i rodzynek, dlatego jest mało kolorowy, ale oczywiście można dodać bakalie, które się najbardziej lubi. Przepis podpatrzyłam tutaj i kiedyś na pewno jeszcze do niego wrócę. 









Składniki: (duża keksówka)
  • 1 szklanka białek  
  • 230 g cukru
  • 250 g mąki pszennej 
  • 250 g margaryny lub masła
  • 2 czubate łyżki mąki ziemniaczanej
  • 1/4 łyżeczki soli
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • kilka kropel aromatu migdałowego
  • około 1,5 szklanki dowolnych bakalii lub gotowa mieszanka keksowa

Przygotować bakalie, jeśli to konieczne pokroić na mniejsze kawałki i wymieszać z mąką ziemniaczaną, aby nie spadły na samo dno ciasta. Margarynę rozpuścić i ostudzić. Mąkę przesiać z proszkiem do pieczenia. Białka ubijać ze szczyptą soli na sztywną pianę, następnie powoli dodawać cukier i cały czas ubijając, aż powstanie gęsta i lśniąca piana. Stopniowo dodawać mąkę i ostudzoną margarynę i delikatnie mieszać łyżką, aż powstanie jednolite ciasto. Dodać naszykowane bakalie i kilka kropel aromatu migdałowego, delikatnie wymieszać. Przelać ciasto do wyłożonej papierem do pieczenia blachy i piec około 60 minut w temp. 170 stopni C. Po upieczeniu studzić na kratce. Ostudzony keks można polać lukrem .












Życzę Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...