czwartek, 2 lutego 2017

Ciasto "Truskawkowa rozkosz" (bez pieczenia)



 Przepis na ciasto widziałam już kilka razy w dwóch wersjach: na pieczonym biszkopcie i w wersji bez pieczenia na którą ja się skusiłam. W tej chwili nie mamy sezonu na truskawki, ale ja wykorzystałam mrożone (a dokładniej zmiksowane i zamrożone truskawki). Truskawki mrożone bez problemu można kupić w sklepie, więc polecam ciasto nawet w sezonie zimowym.









Składniki: (forma 25-35)

Warstwa różowa:

  • 600 ml śmietanki kremówki 30%
  • 3 galaretki truskawkowe
  • 300 ml gorącej wody
Warstwa truskawkowa:
  • 800 g truskawek (ja dałam 1 litr zmiksowanych truskawek)
  • 2 galaretki truskawkowe
  • 1 czubata łyżeczka żelatyny ( ja dałam 2 łyżeczki)
Warstwa śmietankowa:
  • 400 ml śmietanki kremówki 30%
  • 4 łyżki cukru pudru
  • 3 czubate łyżeczki żelatyny
  • 1/4 szklanki gorącej wody
Dodatkowa:
  • ok. 15 sztuk herbatników
  • ok. 120 g biszkoptów
  • 1 galaretka truskawkowa


Galaretki na masę różową rozpuścić w 300 ml gorącej wody i ostudzić do temperatury pokojowej pamiętając, aby mieszać kilka razy, gdyż może powstać tzw. kożuch tylko, że na dnie naczynia.
W tym czasie naszykować blachę (najlepiej wyłożyć papierem do pieczenia) i dno wyłożyć herbatnikami. Schłodzoną śmietankę ubić na sztywno, następnie małym strumieniem wlewać ostudzoną galaretkę nie przerywając miksowania. Powstałą masę wylać na herbatniki i wyrównać. Wstawić do lodówki, a w momencie,gdy masa prawie całkowicie stężeje wyłożyć biszkopty. Ważne, aby biszkopty przykleiły się do masy, a nie zatonęły w niej. Ponownie wstawić do lodówki.

Truskawki należy utrzeć na mus. Przelać do rondla i mocno podgrzać, ale nie gotować. Wsypać proszek galaretki i żelatynę, dobrze wymieszać do całkowitego rozpuszczenia. Masę truskawkową ostudzić i lekko tężejącą wylać na biszkopty tak, aby się nie poprzesuwały. Wstawić do lodówki do zastygnięcia.

Żelatynę zalać 1/4 szklanki gorącej wody, gdy lekko się namoczy mieszać do momentu całkowitego rozpuszczenia,  następnie ostudzić do temp. pokojowej.
Śmietankę na warstwę śmietanową ubić na pół sztywno, dodać cukier puder i miksować do czasu połączenia składników. Do masy śmietanowej delikatnie wlewać ostudzoną żelatynę nie przerywając miksowania. Wyłożyć szybko na masę truskawkową i wyrównać ( ja się trochę zagapiłam bo mi dziecko przeszkodziło i jest nie równo, gdyż masa zaczęła już tężeć). Wykończyłam ciasto galaretką, ale można również posypać tartą czekoladą.  











Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...