czwartek, 3 marca 2016

Zupa pół przecierowa z selerem naciowym

Nie wiedziałam co zrobić  na obiad, a że w lodówce był seler naciowy postanowiłam wykorzystać go do zupy. Był tylko jeden problem, moje dzieci nie lubią selera naciowego zwykłego zresztą też, więc pomyślałam, że go zmiksuję i może mi się uda. Pełen sukces dzieci zjadły bez żadnych problemów, a ja sama byłam zaskoczona smakiem zupy. Gęsta sycąca i bardzo smaczna zupa, jestem bardzo zadowolona i polecam wszystkim.










Składniki:

  • 4-5 łodyg selera naciowego
  • 2-3 marchewki
  • 1 pietruszka
  • kawałek selera korzeniowego
  • 3-4 ziemniaki
  • 1 cebula
  • łyżka masła
  • koperek
  • ok. 70 dag kości wieprzowych (ja miałam od schabu) lub ok. 1,5 litra bulionu
  • sól, pieprz, maggi i szczypta curry

Kości umyć zalać wodą, dodać obraną marchewkę, pietruszkę i seler korzeniowy. Gotować na wolnym ogniu, aż mięso na kościach będzie miękkie. Wyjąć kości i warzywa, przecedzić wywar przez sitko (różnie to bywa, może trafić się jakaś mała kostka). Cebulę obrać, pokroić w kostkę i zeszklić na rozgrzanym maśle, dodać pokrojonego selera naciowego i razem podsmażać ok. 6-7 minut. Seler naciowy z cebulą, pietruszkę, połowę marchewki i seler korzeniowy zmiksować (można dodać troszkę wywaru).  Wywaru powinno być koło 1,5 litra, jeśli nie ma tyle dolać gorącej wody. Wlać do garnka wywar i przecier, zagotować. Dodać obrane i pokrojone w kostkę ziemniaki, a także pokrojoną w kostkę pozostałą marchew. Przyprawić i gotować do miękkości ziemniaków, jeśli będzie za gęste można dolać trochę gorącej wody. Na końcu dodać koperek i obrane mięso z kości.







Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...