niedziela, 3 stycznia 2016

Ciasto z masą z suszonych śliwek i piernikową

Pomysł na to ciasto przyszedł mi do głowy przed świętami, kiedy zostało mi sporo śliwek suszonych. Niestety przed świętami nie zdążyłam wykonać mojego pomysłu, więc zrobiłam ciasto na sylwestra. Jestem zadowolona z efektu końcowego, ponieważ ciasto smakowało całej rodzinie. Zmieniłabym tylko wielkość blachy, ponieważ piekłam w formie 21x21 i ciasto wyszło za wysokie, więc polecam trochę większą blachę.











Składniki:

Biszkopt:

  • 6 jajek
  • 4 łyżki mąki pszennej
  • 4 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 4 łyżki kakao
  • 1 szklanka cukru
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 łyżka wody 
  • 2 łyżki oleju
Masa śliwkowa:
  • 300-400 g suszonych śliwek
  • 2-3 łyżki miody
  • 3 łyżeczki żelatyny Delecta
  • 2 łyżki śliwowicy (opcjonalnie)
Masa piernikowa: 
  • 125 g śmietanki 30%
  • 250 g serka mascarpone
  • 30 g cukru
  • 2-3 łyżeczki przyprawy do piernika
Polewa:

  • 50 g czekolady gorzkiej
  • 50 g czekolady mlecznej
  • 100 g śmietanki 30%
  • posypka kamyki czekoladowe Decorada Delecta
Białka ubić na sztywno, dodać cukier. Żółtka ze szczyptą soli i olejem wymieszać, dodać do białek. Następnie dodać mąki przesiane z proszkiem, a na końcu dodać kakao i wodę. Piec około 30 minut w temp. 180 stopni Celcjusza. Po wystudzeniu przekroić na trzy części. Biszkopt najlepiej kroić na drugi dzień lub jeszcze później, ponieważ im starszy tym lepiej się kroi.

Śliwki opłukać, przełożyć do garnka i zalać wodą do wysokości śliwek. Gotować do miękkości. Odcedzić śliwki, do wywaru w którym się gotowały dodać żelatynę, aby się namoczyła. Śliwki zmiksować z miodem i dodać rozpuszczoną żelatynę. Wymieszać i wyłożyć na pierwszy nasączony biszkopt, przykryć drugim biszkoptem.

Śmietankę ubić z cukrem na sztywno. Dodać serek mascarpone, wymieszać i dodać przyprawę do piernika. Wyłożyć na drugą część nasączonego biszkoptu i przykryć trzecim ostatnim biszkoptem. Wstawić do lodówki do stężenia.

Śmietankę na polewę podgrzać i rozpuścić w niej czekolady. Polać ciasto i udekorować posypką.


Smacznego!



Wypiekamy świątecznie, kolorowo, naturalnie…

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...